Gün Gün
Saat Saat
Dakika Dakika
Saniye Saniye
Doç. Dr. Enis Kayış, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuş, yüksek lisans ve doktora derecelerini ise ABD’de, Michigan Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Endüstri mühendisliği ve operasyon yönetimi alanlarında uzmanlaşmış, akademik ve profesyonel kariyeri boyunca önemli çalışmalara imza atmıştır. Şu anda Özyeğin Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Doç. Dr. Kayış, özellikle operasyonel verimlilik, üretim sistemleri ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında araştırmalar yapmaktadır. Akademik çalışmaları uluslararası dergilerde yayımlanmış ve birçok ödül kazanmıştır. Aynı zamanda, çeşitli ulusal ve uluslararası projelerde danışmanlık yaparak, sanayi ve akademi iş birliğinin gelişmesine katkıda bulunmuştur.
Kayış, Özyeğin Üniversitesi’nde öğrencilere akademik eğitim vermenin yanı sıra, Türkiye’nin sanayi ve üretim süreçlerini iyileştirmeye yönelik projeler geliştirmektedir. Teknoloji ve verimlilik alanında yaptığı çalışmalarla endüstri mühendisliği disiplinine önemli katkılar sağlamaya devam etmektedir.
XR teknolojisi ve uygulamalarının ele alınacağı bu atölyeye, eğitim ve öğretim süreçlerinde yenilikçi görselleştirme teknolojilerinden yararlanmak isteyen öğretmen, eğitmen, yönetici ve ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Matematik, Fen Bilimleri, Fizik, Kimya, Biyoloji
Sunum İçeriği: XR teknolojisinin uygulamalı olarak anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Herhangi bir hazırlık gerektirmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 15 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Kutlu Tanrıverdi (Edutes Eğitim Teknolojileri)
Kimya Öğretmenliğinde başlayan lisans eğitimini Fen Bilgisi Öğretmenliğiyle tamamlamıştır.
MEB EARGED birimi tarafından koordine edilen ve Arthur Vining Davis Vakfı tarafından finanse edilen projelerde araştırma asistanı, ayrıca boylamsal öğretmen eğitimleri ile öğretmen değişimi ve sorgulama tabanlı eğitim odaklı Tübitak projesinde proje asistanı olarak görev almıştır. “Amgen Teach:Bilim İçin El Ele” ve “Chain Reaction: A Sustainable Approach to Inquiry Based Science Education” projelerinde koordinatör olarak görev almıştır. Düşünme Akademisinde genel müdür, Öğretmen Akademisi Vakfında Uzman Eğitimci, Sebit Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde eğitim koordinatörü, TOBB ETÜ Laboratuvar Okullarında kurucu genel müdür olarak görev aldığı kariyerine Edutes Eğitim Teknolojilerinde genel müdür olarak devam etmektedir.
Araştırma alanları; Sürekli öğretmen mesleki gelişimi, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerindeki direnç noktaları ve çözüm stratejileri, uluslararası öğretim programları, sosyal etki analizi ve XR eğitim teknolojilerinin araştırma sorgulama temelli süreçlere entegrasyonu ve öğrenci akademik başarısı ve öğretmen değişimine etkisi olarak öne çıkmaktadır.
Eğitimde Yapay Zeka destekli araçlar ve uygulamalarla, eğitim ve öğretim stratejilerinin nasıl zenginleştirileceği, öğrenci katılımının nasıl arttırılabileceği ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimlerinin nasıl oluşturulabileceği üzerinde durulacaktır. Eğitimde dijital dönüşümü benimseyen, sınıflarında inovasyon ve etkileşim oluşturmanın yeni yollarını öğrenmeye istekli herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Eğitimde Yapay Zekâ ile eğitimde dönüşümün anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız ve aşağıdaki yapay zeka uygulamalarını kullanacağız:
Atölye kapsamında kullanılacak Yapay Zeka Uygulamaları:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak için taşınabilir bilgisayar gerekmektedir. (Katılımcılar kişisel bilgisayarları ile katılmalıdır.)
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Yunus Emre ÇALIK
2014 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümünden mezun olan Yunus Emre Çalık, 10 yıl özel eğitim sektöründe robotik kodlama uzmanı olarak ulusal ve uluslararası yarışmalarda öğrenci gruplarına mentörlük yapmıştır.
2018 yılında Microsoft’un global eğitim etkinliğinde Algoritmik Düşünme ödülünü kazanan Yunus Emre, robotik teknolojileri ve çocuklar için online teknoloji eğitimleri konusunda binlerce öğrenci ile eğitimler gerçekleştirmiştir. 2023 yılında Teknofest Ankara’da yılın en iyi girişimi ödülünü alan ZTECH Eğitim Teknolojilerinin Genel Müdürü ve kurucusu olarak Türkiye’nin ilk kodlama robotunu üreten ekibi ile çalışmalarına devam etmektedir.
Oyun oynamaktan vazgeçmeyen, oyunun Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde yer almasını düşünen eğitimciler katılım
sağlayabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Eğitimde yapay zeka araçları kullanılarak oluşturulan eğitsel oyunlar ve geleneksel oyunların karşılaştırılmasının yapılacağı bu atölyede:
gibi sorulara cevap arayacağız.
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak için internete ulaşabileceğiniz bir aracın yanınızda olması yeterlidir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Feride Akan (Yenidoğu Okulları Çekmeköy Kampüsü Sınıf Öğretmeni)
Feride Akan, 1991 yılında İstanbul’da doğdu. 2009 yılında okuduğu liseden onur derecesi ile mezun oldu. 2014 yılında Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünü bitirdi.
2014 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimine başladı. Öğretmen yetiştirme politikaları, TIMSS ve PISA, Türkiye Cumhuriyeti dönemi ile Osmanlı dönemi eğitim politikaları konularında akademik çalışmalar yürüterek ulusal ve uluslararası çalışmalarda yer aldı.
Sınıf öğretmeni olarak çalışma hayatına başladı. Farklı eğitim ekollerinin uygulandığı kurumlarda görev aldı. Ib PYP, Montessori, P4C ve Orman Okulu eğitimlerini tamamlayarak eğitimci olarak uyguladı. Yenidoğu Okulları, Nun Okulları ve Acıbadem Koleji’nde sınıf öğretmeni olarak görevini icra etti. Aljazari İnternational School’da Ib PYP akreditasyonu için mentör olarak görev aldı.
Gönüllü çalışmalarında bulunarak Her Çocuğa Eğitim Vakfı’nda (HERÇEV) bilim tarihi atölyesi ve müze kaşifliği çalışmalarını, müfredat yazıcı ve uygulayıcısı olarak 2022-2023 yıllarında gerçekleştirdi.
2024 yılında Yenidoğu Okulları Çekmeköy Kampüsü’nde sınıf öğretmeni olarak görev almaktadır.
"Yapay Zekâ ile Yola Çıkana: Hayalden Kitaba Yol Var" atölyesi, katılımcılarla birlikte kendi fikirlerimizi yapay zekâ kullanarak hikâyelere dönüştüreceğimiz yaratıcı bir yolculuk sunuyor! Atölye boyunca, ücretsiz yapay zekâ platformları aracılığıyla özgün hikâye kitapları oluşturma yöntemlerini öğreneceğiz. Bu sayede teknolojiyi yalnızca tüketen değil, üreten nesiller yetiştirme yolunda birlikte önemli bir adım atacağız.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Türkçe, Edebiyat ve Sınıf Öğretmenliği
Sunum İçeriği: Bu atölyede, fikirlerinizi hikayelere dönüştürürken yapay zekâ teknolojisini etkin bir araç olarak nasıl kullanabileceğinizi keşfedeceksiniz. Katılımcılar olarak, hikâye oluşturma sürecinde sizleri yönlendirecek bazı önemli sorulara cevap arayacağız. Atölyemizin odaklandığı başlıca sorular şunlardır:
1. Hikayemizin Teması Ne Olmalı?
Hikayenizin ana fikri veya vermek istediği mesaj nedir? İlham aldığınız konular nelerdir?
2. Karakterlerimizi Nasıl Yaratabiliriz?
Baş kahramanınız ve yan karakterleriniz kimler? Onları özgün kılan özellikler neler? Yapay zekâyı kullanarak karakter tasarımı yaparken hangi özelliklere odaklanmalıyız?
3. Olay Örgümüzü Nasıl Geliştirebiliriz?
Hikayemizde olaylar nasıl gelişmeli? Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde neler yaşanmalı? Yapay zekâ, olay örgüsünü zenginleştirmede nasıl bir yardımcı olabilir?
4. Hikayemizin Görsel Tarafını Nasıl Destekleriz?
Okuyucuyu etkileyen görseller nasıl oluşturulabilir? Ücretsiz yapay zekâ platformlarını kullanarak hikayemizin atmosferini yansıtan çizimler veya görseller oluşturmak için hangi adımları izleyebiliriz?
5. Hikayemizi Dijital veya Basılı Bir Kitaba Nasıl Dönüştürebiliriz?
Hikayemizi dijital bir kitap haline getirme ya da basılı bir ürün olarak paylaşma sürecinde hangi platformları ve araçları kullanabiliriz?
6. Yapay Zekâ Teknolojisini Eğitimde Nasıl Kullanabiliriz?
Bu deneyimi öğrencilerimizle nasıl paylaşabiliriz? Teknolojiyi tüketen değil, üreten nesiller yetiştirmek için sınıfta bu yöntemi nasıl uygulayabiliriz?
Atölye boyunca bu soruları cevaplandırırken hem bireysel olarak hem de birlikte yaratmanın keyfini yaşayacağız. Sonunda, herkesin kendine özgü bir hikâye kitabı yaratmış olmasını hedefliyoruz.
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, ilkokul öğretmenleri, Türkçe öğretmenleri, okul yöneticileri ve eğitimciler gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Fatih US
Ben Fatih Us, 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Mezuniyetimin ardından yaratıcı yazarlık, Scratch, kukla yapımı, Canva ve Pablet gibi çeşitli alanlarda eğitimler almıştır. Yapay zekânın günlük yaşamda kullanımının yaygınlaşmasıyla bu teknolojiye olan merakından dolayı son yıllarda eğitimlerinde yapay zekayı destek amaçlı kullanmaya başlamıştır. Öğrencilerinin öğrenme deneyimlerini zenginleştirirken, onları teknolojiyi sadece tüketen değil, üreten bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemiştir
Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımı olgusunun ele alınacağı bu atölyeye, eğitim ve öğretim süreçlerinden yapay zekâ teknolojisinden yararlanmak isteyen öğretmen, eğitmen, ve ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Bu atölyede, öğretmenler SCAMPER tekniğini kullanarak yapay zekâ destekli ders planları oluşturma konusunda bilgi edinecekler. SCAMPER'ın yedi basamağını (Değiştir, Birleştir, Uyum Sağla, Büyüt, Yeni Kullanım Bul, Azalt, Tersine Çevir) yaratıcı düşünme sürecine dahil ederek, yapay zekanın sunduğu yenilikçi araçlardan nasıl faydalanabileceğinizi keşfedeceksiniz. Atölye, farklı disiplinlerde uygulanabilir ders planları oluşturarak hem öğrencilerin ilgisini çeken hem de yaratıcılığı artıran yaklaşımlar geliştirmeyi amaçlıyor. Hayal gücünüzle çıkın ve sınıfınıza yeni bir soluk getirin!
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Atölyeye ders içeriğini farklılaştırmak isteyen tüm eğitimciler katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak için akıllı telefonlarımız yanımızda olmalıdır.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 20 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Mücella Yıldırım
Mücella Yıldırım 1989 yılında Tokat’ta doğmuştur. 2017 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliğinden mezun olmuştur. Çalışma hayatına özel okullarda öğretmenlik yaparak başlayan Mücella Yıldırım 4 yıldır YETEV Okulları Bahçeşehir Kampüsü’nde sınıf öğretmenliği ve zümre başkanlığı görevlerini yürütmektedir. Aynı zamanda da İbn-i Haldun Üniversitesinde Eğitim Kurumları İşletmeciliği bölümünde yüksek lisansını devam etmektedir.
Yaratıcı Drama eğitmeni olan Mücella Yıldırım özel olarak atölyelerde etkinlikler düzenlemektedir.
Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımı olgusunun ele alınacağı bu atölyeye, eğitim ve öğretim süreçlerinde yapay zekâ teknolojisinden yararlanmak isteyen öğretmen, eğitmen, yönetici ve ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği:
Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak için taşınabilir bilgisayar gerekmektedir. Katılımcılar kişisel bilgisayarları ile katılmalıdır.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Ayşe Hümeyra YİĞİT
Ayşe Hümeyra YİĞİT, 1996 yılında İstanbul'da doğmuştur. 2019 yılında İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünden mezun olmuştur. 2022 yılından itibaren Yenidoğu Okulları Bahçeşehir Kampüsü’nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği yapmaktadır.
Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımı başlığı altında gerçekleştirilecek bu atölye, eğitim sürecinde yapay zekâ teknolojisinden faydalanmayı amaçlayan öğretmenler, eğitmenler, yöneticiler ve ilgi duyan herkesin katılımına açıktır.
Sunum Ders Bağlamı: Genel
Sunum İçeriği ve Ana Konular: Bu atölyede, eğitim ve öğretim süreçlerinde yapay zekâ teknolojisinin nasıl kullanılabileceğine dair bilgi verilecektir. Aşağıdaki sorular temelinde eğitim içerik üretimi ve teknolojilerinin rolü tartışılacaktır:
1. Yapay Zekâ İçerik Üretiminde Kullanımı
2. Hikayeleştirme Aracı ile Öğrenme Deneyimi Zenginleştirme
3. Video İçerik Üretimi ile Görsel Destek Sağlama
4. Görsel Üretimi ile Ders Materyalleri Oluşturma
5. Sunum İçeriği Oluşturma ve Sunum Hazırlığı
6. Yapay Zekânın Eğitime Katkıları ve Etik Boyutu
Atölye sonunda, katılımcılar eğitim materyali üretiminde yapay zekâ teknolojilerini nasıl etkili ve yenilikçi bir şekilde kullanabileceklerini öğrenecek, içerik üretiminde özgün yöntemler geliştirebilecek ve yapay zekânın sağladığı avantajları öğretim süreçlerine nasıl entegre edeceklerine dair bilgi sahibi olacaklardır.
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak için taşınabilir bilgisayar gerekmektedir. Katılımcılar kişisel bilgisayarları ile katılmalıdır.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Esra Pınar YUSUF
Esra Pınar Yusuf, 1981 yılında doğdu. 1999'da Muğla Anadolu Lisesi'nden mezun olduktan sonra Balıkesir Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini 2003 yılında tamamladı. Yüksek lisansını aynı üniversitede 2006 yılında bitirdi. 2003-2006 yılları arasında Balıkesir Üniversitesi ve 2009-2013 yılları arasında İTÜ Makine Fakültesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yaptı. 2013 yılında kendi girişimini kurarak Mühendislik ve Eğitim alanlarında çalışmalarına devam etti. 2022-2023 yıllarında İstanbul’daki bir vakıf okulunda bilişim eğitmeni ve mentörü olarak görev aldı. Mühendis olmasına rağmen eğitimci bir ailenin kızı olarak, eğitim dünyası ile hep iç içe çalıştı. Evli ve 1 çocuk annesidir. 2023 yılından itibaren Riders şirketinde eğitim içeriklerinden sorumlu takım lideri olarak görev yapmaktadır.
Katılımcılara yapay zekâ destekli araçların nasıl kullanılacağını öğretmek ve bu araçları yaratıcı derslerde nasıl etkinleştirebileceklerini göstermek. Müzik için Suno ve görsel sanatlar için Leonardo.ai/ChatGPT gibi araçların eğitsel kullanımlarına odaklanılacaktır.
Atölye Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Atölye İçeriği:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Atölyeye Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Kişisel taşınabilir bilgisayar veya tabletler,(katılımcılar kendi pc'lerini getirmeli) internet bağlantısı, projeksiyon cihazı veya ekran, Suno ve Leonardo.ai/ChatGPT hesaplarına erişim
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Edanur TARI
Edanur Tarı, lisans eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde tamamlamış, yüksek onur öğrencisi olarak mezun olmuştur. Ardından aynı üniversitede Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans eğitimine devam etmektedir. Yüksek lisans sürecinde, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımları ve öğrenme teorileri üzerine yoğunlaşmış, UBD ve UDL gibi eğitim modelleri üzerinde çalışmalar yapmıştır.
Edanur Tarı, yapay zekâ alanında özellikle eğitim amaçlı projelere odaklanan çeşitli eğitimleri başarıyla tamamlamıştır. Yapay Zeka Eğitmen Eğitmenliği konusunda eğitimler alarak, Türkiye genelinde yapay zekâ farkındalığını artırmayı ve 11-14 yaş arasındaki öğrencilere yapay zekâyı tanıtmayı amaçlayan projede yer almıştır. Yapay zekânın temelleri, sinir ağları, büyük dil modelleri, Teachable Machine, mBlock, istem mühendisliği ve dijital pedagoji gibi konularda kapsamlı bir bilgi edinmiştir. Aldığı bu eğitimlerle, öğrencilerde yaratıcılığı teşvik eden projeler geliştirme ve yapay zekâ araçlarını eğitim süreçlerine entegre etme becerilerini güçlendirmeyi hedeflemiştir.
Teknolojinin hızla geliştiği bu dönemde, yapay zeka (YZ) hayatımızın her alanında yer almaya başladı. Eğitimden iş dünyasına, sağlık hizmetlerinden sanata kadar birçok sektörde kullanılan YZ araçları, iş süreçlerini hızlandırıyor ve yeni fırsatlar yaratıyor.
Web Tabanlı Yapay Zeka Araçları Atölyesi’nde günlük hayatımızda , projelerimizde ve eğitim içeriklerimizde kullanacağımız gelişmiş ve pratik web tabanlı YZ araçlarını tanıyacak, gerçek uygulama örnekleri ile becerilerinizi geliştireceksiniz.
Atölyenin Avantajları
Atölye İçeriği Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Atölye İçeriği
Web Tabanlı Yapay Zeka Araçlarının anlatılacağı bu atölye de aşağıdaki sorulara cevap arayacağız:
Atölye Konu Başlıkları
Web Tabanlı Yapay Zeka Araçları Atölyesi’ne kimleri bekliyoruz?
Bu atölyeye, yapay zeka ya ilgi duyan, teknoloji alanında kendini geliştirmek isteyen öğretmen, okul yönetici, eğitimciler ve eğitim teknoloji uzmanları gibi profesyonel eğitim sektöründe çalışan her katılım sağlayabilir.
Atölye Öncesi Hazırlık: Atölye katılmak için taşınabilir bilgisayar getirmek. Katılımcılar kişisel bilgisayarları ile katılmalıdır. Suno AI, Presentations, ChatGBT, Eleven Labs, Eleven Labs web tabanlı yapay zeka araçlarına kayıt olmak.
Atölye Süresi: 60 Dk
Atölye Kontenjanı: 24 kişi
Atölye Eğitimcisi: Büşra Kocabaş (Bahçeşehir Koleji)
Büşra Kocabaş, 1994 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Aydın Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünü tamamladı. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programında, "Fen Bilimleri Dersinde Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi" konulu tezini başarıyla tamamladı. Eğitim hayatına Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri doktora programında devam etmektedir.
2017 yılında özel bir kolejde Bilişim Teknolojileri öğretmeni olarak meslek hayatına başladı. 2018 yılında Bahçeşehir Koleji Genel Müdürlüğü’nde eğitim teknolojileri uzmanı olarak göreve başladı. Eğitim teknolojileri alanında etkili ve yaratıcı öğrenme ortamları ve ders planları oluşturmanın yanı sıra, yenilikleri yakından takip ederek öğrenme süreçlerini zenginleştirmeye yönelik çalışmalar yapmaktadır. Kurumunun kodlama ve robotik alanındaki kitap ve dergilerinde “Bilişim Dünyamız 1,2,3,4” ve “Spike ile Robotik Yolculuğu 3” gibi yazılar kaleme almıştır.
Yapay zekanın eğitimde proje geliştirmeye sağladığı katkıları ve uygulamaya dönük faydalarını birlikte deneyimleyeceğiz.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Bu sunumda eğitimciler için yapay zeka destekli proje geliştirme süreçlerinin önemini ve etkilerini vurgulayarak aşağıdaki sorulara odaklanacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Eğitimciler, öğretmenler ve yapay zeka tabanlı projelerini geliştirmek isteyen tüm katılımcılar.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar / Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucuları: Onur Kartal & Aydın Özmen
Uzun yıllardır öğrencilerine bilişim teknolojileri ve yazılımın dinamik dünyasında, bilgisayar bilimlerinin temel taşlarını; programlamadan robotik teknolojilerine, algoritmadan veri yapılarına kadar geniş bir yelpazede eğitimler vermektedir. Aynı zamanda lise kademesinde bilişim zümre lideri ve proje koordinatörü olarak, mobil uygulamaların oluşturulmasından yapay zeka uygulamalarına, insansız hava araçlarından veri madenciliğine kadar inovatif projeler geliştirmektedir. Öğrencileriyle birlikte prestijli ulusal ve uluslararası yarışmalara/etkinliklere katılmış ve birçok başarı elde etmiştir.
Şu an Bilişim Garajı firmasında dijital içerik uzmanı olarak, insansız hava araçları ve proje geliştirme konularında yenilikçi müfredatlar ve içerikler oluşturmakta ve devlet kurumlarından özel kurumlara, bilim sanat merkezlerinden okullara kadar geniş bir sahada teknik ve proje danışmanlığı ile eğitim sektörüne değer katmaya devam etmektedir.
İnsansız Hava Araçları, teknik havacılık ve yapay zeka destekli proje geliştirme konularında eğitimler vermektedir. Kariyerine Türk Hava Kurumunda başladıktan sonra özel eğitim kurumlarında temel havacılık ve İnsansız Hava Araçları eğitmenliği yaparak deneyim kazanmıştır. Teknoloji yarışmalarında İHA ve teknoloji konularında öğrencilere rehberlik yaparak onların projelerine katkıda bulunmaktadır. Öğrencileriyle birlikte katıldığı teknoloji yarışma ve etkinliklerinde çok sayıda başarı kazanmıştır.
Şu an Bilişim Garajı firmasında dijital içerik uzmanı olarak görev yapmakta; insansız hava araçları ve proje geliştirme konularında inovatif müfredatlar ve eğitim içerikleri hazırlamaktadır. Aynı zamanda özel eğitim kurum ve üniversitelerden bilim ve sanat merkezlerine kadar geniş bir alanda danışmanlık yapmakta ve eğitim ile sektöre yenilikçi katkılarda bulunmaya devam etmektedir.
Canva ve myViewBoard çözümlerinin yapay zeka aracıyla birlikte kullanımı ve öğretmenler için yapay zeka faydaları aktarılacaktır. Öğretmenlerin ders materyallerini daha hızlı ve etkili bir şekilde hazırlamalarına olanak tanır. Yapay zeka destekli tasarım araçları, öğretmenlerin görsel açıdan çekici sunumlar, posterler ve ders planları oluşturmasını kolaylaştırır. Canva ile oluşturduğunuz tasarımlar ve içerikler ile myViewBoard kullanımınızı da zenginleştirir, detaylı içerik çalışmaları ve ViewSonic Eğitimci Topluluğu hakkında bilgiler aktarılacaktır.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Eğitimde Canva ve myViewBoard ile Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Canva'nın temel özellikleri ve eğitimde kullanım alanları nelerdir?
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Uygulama yapmak isteyen katılımcılar taşınabilir bilgisayar & tablet getirebilirler.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: 24 kişi
Sunum Sunucusu: Utku Haser
Utku HASER ilk eğitmenlik deneyimlerini üniversitede kazandı ve tecrübelerini Usta/Uzman öğretici eğitimleri ile Drama alanında geliştirdi. Eğitsel Drama Lideri unvanı ile yenilikçi eğitim programları tasarlayarak, çeşitli kurumlarda koordinatörlük ve 50 farklı şehirde 70'den fazla eğitime liderlik yaptı.
Yemeksepeti, Pfizer, Pepsico, YapıKredi ve QNB Finansbank gibi kurumsal firmalarla çevrimiçi atölyeler gerçekleştirdi. Google Educator Group Türkiye ve Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu üyesi olarak çalıştı. Ocak 2022'de IdeaSoft firmasında Eğitim ve Gelişim Uzmanı olarak çalışmaya başladı ve bir yılın sonunda kıdemli unvanını aldı. 2023 yılında ICF onaylı koçluk eğitimlerini tamamladı ve aynı yıl English Home firmasında kıdemli eğitim ve gelişim uzmanı olarak görev yaptı.
2024 Eylül itibariyle Mars Athletic Club Eğitim ve Kültür Yöneticisi olarak çalışmaya devam eden Utku HASER, 2022'den beri ViewSonic Ambassador Eğitimci ve 2024 yılı itibariyle Canva Topluluk Elçisi olarak görev yapmaktadır.
ViewSonic eğitim ekosistemi ve yapay zekâ araçlarının eğitim süreçlerine nasıl entegre edileceği ele alınacaktır. Öğretmenler, eğitmenler, yöneticiler ve yapay zekâ teknolojileriyle ilgilenen herkes, eğitimde bu yenilikçi yaklaşımları keşfetmek için davetlidir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: İsteyen katılımcılar atölyeye katılmak için taşınabilir bilgisayar/tablet getirebilirler. Cihazlarda myViewBoard uygulamasının yüklü olması gerekmektedir. (https://myviewboard.com/download/ )
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: 24 kişi
Sunum Sunucusu: Selin KÜÇÜK – Emre BAŞÇIL
Selin Küçük, Yıldız Teknik Üniversitesi'nden mezun olmuştur ve eğitim teknolojileri alanında uzmanlaşmıştır. ViewSonic firmasında Community Manager olarak görev yapmaktadır. Bu pozisyonda, eğitimciler için yenilikçi çözümler geliştirilmesi ve bu çözümlerin etkin bir şekilde kullanılması için gerekli eğitim ve destek hizmetlerinin sağlanmasından sorumludur. Ayrıca, öğretmen eğitimlerinin planlanması ve eğitim materyallerinin oluşturulması gibi görevleri de üstlenmektedir. Eğitim teknolojileri ve kültürel aktiviteler konusundaki tutkusunu, yazdığı başarılı blog yazılarıyla geniş bir kitleye ulaştırmaktadır.
Emre Başçıl, eğitim teknolojileri alanında uzmanlaşmış bir profesyoneldir. Geniş bir bilgi birikimi ve deneyime sahip olan Emre Başçıl, özellikle eğitim kurumlarının dijital dönüşüm süreçlerinde etkin rol oynamaktadır. Emre Başçıl, uluslararası projelerde de başarılı bir şekilde iletişim kurarak çözümler sunar. Teknolojiyle eğitimi buluşturma konusundaki tutkusuyla, kullanıcı dostu ve yenilikçi yaklaşımları hayata geçirmektedir.
Emre Başçıl, aynı zamanda sunum yeteneklerini geliştirmeye odaklanmış olup, karmaşık bilgileri anlaşılır bir şekilde aktarır. Eğitim dünyasında dijital çözümlerle fark yaratmak isteyen profesyoneller için güçlü bir iş ortağı ve danışmandır.
Bu atölye, sınıf ortamında öğrencilerin dikkat becerilerini geliştirmeye yönelik bilgisayar tabanlı dikkat egzersizleri hakkında bilgi verilecek ve uygulamalar yapılacaktır.
Katılım Ön Şartlar: Dikkat becerilerini geliştirmek için sınıf ortamında uygulanabilecek bilgisayar tabanlı dikkat egzersizlerinin anlatılacağı bu atölyeye, öğrencilerinin dikkatini güçlendirerek yüksek akademik başarı sağlamayı amaçlayan öğretmenler, eğitmenler, okul yöneticileri ve eğitimle ilgilenen herkes katılabilir.
Atölye Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Atölye İçeriği: Atölyede aşağıdaki sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Eğitim yöneticileri, öğretmenler ve konuya ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Atölye Süresi: 60 dakika
Katılımcı Sayısı: Maksimum 24 kişi ile sınırlıdır.
Atölye Sunucusu: Psikolog Derya DEMİRKAYA
Psikolog Derya Demirkaya, 1998 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü’nden mezun olmuştur. İşitme, görme ve zihinsel engelli çocuklarla çalışmış; Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nin Amatem, Nevroz ve Psikoz bölümlerinde görev yapmıştır. Wisc-R, Stanford Binet, Porteus, Goodenough Harris, Bender Gestalt, Gessell, Metropolitan, Denver, C.A.T, T.A.T, Louisa Düss, Frostig, TKT ve Moxo d-cpt gibi dikkat testlerinin uygulayıcısıdır. Ayrıca, TBM Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi, Danışmanlık Tedbiri Uygulayıcı Eğitimi ve Geçici Koruma Statüsündeki Çocuklara Özel Eğitim Hizmetlerinde görev almış; çeşitli özel ve devlet okullarında psikolog ve rehber öğretmen olarak çalışmıştır.
Derslerde dijital araçların sağladığı olanakların ele alınacağı bu atölyeye, öğretim süreçlerini daha verimli hale getirmek isteyen öğretmenler, eğitmenler ve bu konuda ilgi duyan herkes katılabilir.
Atölye Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Atölye İçeriği:
Bu atölye, öğretmenlerin iş yükünü azaltmak ve dersleri daha verimli hale getirmek için dijital araçların sunduğu olanakları tanıtmaktadır. Katılımcılar, öğrencilere gerçek zamanlı geri bildirim sunabilen, iş birliğini destekleyen ve ders içeriklerine kolayca entegre edilebilen yenilikçi araçları inceleyeceklerdir. Ayrıca, ders materyallerini düzenli dosyalama, kolay erişim için bağlantılarda arşivleme ve görsel sunum tekniklerini kullanarak eğitim süreçlerini zenginleştirmenin yollarını öğrenecekler. Atölye boyunca uygulanacak pratiklerle, farklı branşlarda kullanılabilen yapay zekâ destekli araçların sınıf içi etkinliklerde nasıl fayda sağlayabileceği gösterilecektir.
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Öğretmenler ve yöneticiler başta olmak üzere eğitimle ilgililer katılabilir.
Atölyeye Katılmak İçin Gerekli Hususlar / Öncesinde Yapılması Gerekenler: Bilgisayar zorunlu olmamakla birlikte bilgisayarları ile gelenler daha fazla verim alabileceklerdir.
Atölye Süresi: 60 dakika
Katılımcı Kontenjanı: Maksimum 24 kişi
Atölye Uygulayıcısı: Banu Ayten Hızel
1973 İstanbul'da doğmuştur. Marmara Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği 1995 mezunudur. Kariyerini özel okullarda İngilizce öğretmenliği, bölüm başkanlığı, yabancı diller bölüm koordinatörlüğü, müdür yardımcılığı, akademik müdür yardımcılığı ve İK bölümünde Eğitim İçerikleri Planlayıcısı gibi farklı pozisyonlar ve görevler üstlenerek tamamlamıştır. Meslek hayatının her döneminde alanı ile ilgili eğitimlerin yanı sıra genel olarak eğitim öğretim, planlama, liderlik, eğitim teknolojiler, iletişim, sunum psikoloji ve kişisel gelişim konularında sertifikalı eğitimlere, seminerlere, sempozyumlara katılmıştır. Eğitimcinin eğitimi planlama ve uygulamalarında aktif rol almıştır. Eğitime yönelik teknolojik yeniliklerin her daim takipçisi olmuş, yenilikleri keşfetmiş ve aktif kullanıcısı olmuştur. Keşfettiği yenilikleri meslektaşlarıyla paylaşmaktan zevk alan ve kendini tecrübeli öğrenci olarak tanımlayan Banu HIZEL, 2021 yılında aktif emeklilik hayatına adım atmıştır. Yine de, “ömür boyu öğrenciyim” mottosu ile eğitime ve kişisel gelişime yönelik çalışmalarını devam ettirmekte ve yarı zamanlı olarak İngilizce öğretmenliği, eğitim programlarında çevirmenlik ve eğitimcinin eğitimi gibi alanlarda çalışmalarını sürdürmektedir.
Bu atölyede eğitim ve bilgi teknolojilerinde Yapay Zekâ ile öğrenciler için kişiye özel içeriklerin oluşturulması ve öğrenciyi yönlendiren Raunt sistemi ele alınacaktır.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Eğitimde kişiye özel içerik sunulmasında Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, eğitim ve bilgi teknolojilerine merak duyan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyeye katılmak bir hazırlık gerektirmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Selim AKSU
1989 İstanbul’da doğmuştur. İlk, orta, lise öğrenimini İstanbul okullarında ve üniversite öğrenimini Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Bilgisayar Öğretmenliği olarak tamamlamıştır. Özel okullarda öğretmenlik yaparken bir yanda da Gebze Teknik Üniversitesinde MBA alanında yüksek lisansını yapmıştır. 8 yıllık öğretmenlik deneyiminden sonra SEBİT Eğitim ve Bilgi Teknolojileri şirketinde Kurumsal Eğitim Yöneticisi olarak çalışmaya başlamış ve bu şirkette kariyerine devam etmektedir. Çalışmalarını eğitim, teknoloji ve pazarlama üçgeni üzerinde devam ettirmektedir.
Bu oturuma, kolektif bir bakış açısı ile üretilen dijital hikâyelerin çocukların okuma alışkanlıklarına etkisini, gücünü ve ana dilin dört gelişim alanına (okum dinleme-izleme, yazma, konuşma) katkısını keşfetmek isteyen herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: “Okuduğunu anlama” her alanda gelişimi ve başarıyı belirleyen ortak bir beceri olduğundan tüm derslere yönelik olarak kurgulandı.
Sunum İçeriği: “Dijital Dünyada Okuryazar Çocuklar Yetiştirmek: Okuvaryum ile Yeni Nesil Okuma Deneyimleri” konulu sunum kapsamında aşağıdaki konulara odaklanacağız:
Bu Atölyeye/Sunuma Kimleri Bekliyoruz?
Sınıf, okul öncesi ve kütüphane öğretmenleri, çocuk gelişim uzmanları, çocuk edebiyatına ilgi duyan ve dijital dünyada okuryazar çocuklar yetiştirmek isteyen herkes.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: 24
Sunum Sunucusu: Nevruz KILIÇ (Okuvaryum Akademik Hizmetler Direktörü)
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimimi tamamlamıştır. Üniversite yıllarından itibaren farklı yayın evlerinde ilköğretim öğrencileri için yardımcı ders kitapları hazırlamıştır. Uzun yıllar İstanbul’daki köklü eğitim kurumlarında sınıf öğretmenliği, eğitim koordinatörlüğü ve müdür yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Aynı zamanda çocuk ve gençlik kitapları editörü olan Nevruz Kılıç, şu an dijital çocuk kütüphanesi Okuvaryum'da akademik hizmetler direktörü olarak görev yapmaktadır.
Eğitimde en çok kullanılan Dijital İçerik üretme araçlarından Canva ve Padlet’e gelen yapay zeka eklentileri öğretmenlerin, tasarımcıların ve grafikerlerin işini ne kadar kolaylaştırdı. Eğitimde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımı olgusunun ele alınacağı bu atölyeye, eğitim ve öğretim süreçlerinden yapay zekâ teknolojisinden yararlanmak isteyen öğretmen, eğitmen, yönetici ve ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Bütün dersler için içerik üretmede yardımcı olacaktır.
Sunum İçeriği:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri ve eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Atölyede uygulama yapılacağı için taşınabilir bilgisayar gerekmektedir. Katılımcılar kişisel bilgisayarları ile katılmalıdır.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Mustafa Kara (Yenidoğu Okulları Bahçeşehir Kampüsü)
1990’da girdiği Trakya Üniversitesi Eğitim fakültesini 20 yıl sonra, 2011 yılında bitirmiştir. 20 yıl sonra döndüğü Trakya Üniversitesi’nde Türkiye’nin ilk Materyal Tasarım Şenliğini düzenlemiştir. Eşi ile aynı yıl Türkiye’nin ilk Çocuk Üniversitesi olan Trakya Çocuk Üniversitesi projesinin gerçekleştirilmesinde aktif rol almıştır. İki yıl boyunca Proje Koordinatörü olarak görev aldığı bu çalışmada, 1400’den fazla ilk ve ortaokul öğrencisine üniversite ortamında, üniversite hocaları tarafından ders verilmesini sağlamıştır. 2012 yılında İstanbul’da bir özel okulda başlayan öğretmenlik kariyeri boyunca yenilikçi öğrenme metotları ve dijital eğitim ve öğretim araçları ile birçok seminer, kurs ve projeye katılmış, katkıda bulunmuştur. Son iki yıldır Yapay Zeka destekli dijital araçlar konulu MEB tarafından düzenlenen 2, Özel Eğitim Firmaları tarafından düzenlenen 5 ayrı sertifika eğitimine katılmıştır. Şu an Yenidoğu Okulları Bahçeşehir Kampüsünde Sınıf Öğretmeni olarak çalışmaktadır.
Anyone interested in utilizing AI technology and Data Analysis in educational processes-including teachers, trainers, administrators, and other enthusiasts-can join this workshop, which will address the use of AI technology and big data.
Content of the Presentation:
In this training, we explore the potential of integrating AI tools and advanced data analysis techniques to enhance English language teaching. By focusing on the effective use of AI prompts, such as those used in ChatGPT, we offer strategies for crafting clear, open-ended questions,
employing keywords, and providing contextual details to generate engaging and relevant lesson content. Participants gain practical skills in using AI for lesson planning, flipped classrooms, productivity, and formatting, as well as designing activities for vocabulary and topic exploration. In addition, we delve into advanced data analysis methods like Multidimensional Item Response Theory (MIRT), Hierarchical Linear Modelling (HLM), and Structural Equation Modelling (SEM) to assess student performance, find learning patterns, and tailor instruction to meet individual needs. Through case studies and practical examples, participants learn how to collect, analyse, and interpret data to make data-driven decisions that optimise instructional strategies, track student progress, and foster targeted learning interventions. By combining AI and data analysis, this training equips educators with innovative tools to create dynamic, effective learning environments.
Who is this workshop for?
Anyone working in the education sector, including teachers, school students, educators and educational technologies can attend this workshop
Requirements/Preparations for Attending the Presentation: To participate in the workshop, a portable smart device (phone, tablet) or a computer with internet connection is required.
Presentation Duration: 60 minutes
Presentation Capacity: Participation is limited to a maximum of 24 people.
Presenter: Emir Aydın (UES)
Emir is a Teacher Trainer and Educational Consultant at Unlimited Educational Services (UES) in Istanbul. Following his degree at Marmara University in Translation Studies, he then started his career as a Lecturer at Okan University. As a CELTA certified teacher, and a Trainer, he has been a teacher of ESL, EFL, EAP and ESP for thirteen years. Alongside his role as a lecturer, he has performed as a teacher, a translator, and an international exams trainer. He is currently pursuing his postgraduate degree at Sakarya University and elaborating his experience and expertise in teaching and AI as a tool for education.
Açık Uçlu Maddelerin Değerlendirilmesinde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımı konusunun ele alınacağı bu atölyeye, ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yapay zekâ teknolojisinin nasıl işe koşulduğunu merak eden öğretmen, eğitmen ve yöneticiler katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: Açık Uçlu Maddelerin Değerlendirilmesinde Yapay Zekâ Teknolojisinin Kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 40 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Oytun Çetin - Teknolist A.Ş. (Okulistik)
Oytun Çetin, Türkiye’de eğitim teknolojileri sektöründe içerik ve altyapı geliştirmede lider bir şirket olan Teknolist’in genel müdürü ve yönetim kurulu üyesidir. 2001 yılında kurulan Teknolist, sektörde Okulistik ve Taragöz markaları ile hizmet vermektedir. Şirketin kuruluşundan beri çeşitli bölümlerde önemli roller üstlenmiştir. Çalışmalarını özellikle eğitim teknolojileri alanında değişken veri baskısı, öğrenme analitikleri ve yapay zekâ teknolojileri üzerine yoğunlaşmıştır. Sistem mühendisliği lisansını ve eğitim yönetiminde yüksek lisansını tamamladıktan sonra akademik kariyerine eğitim teknolojisi programında doktora öğrencisi olarak devam etmektedir.
Atölyemizde oyunlaştırmanın ve yapay zekanın ne olduğu, eğitimde nasıl uygulandığı, birlikte nasıl entegre olduğu ve oyunlaştırma yaparken kullanılabilecek yapay zeka araçları ve kurguda dikkat edilmesi gerekenlerin neler olduğu sorularının cevaplarını içeren paylaşımlar yapacağız.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Tüm seviye ve branşlar için uygulanabilir.
Sunum İçeriği: Teknolojinin geliştiği, öğrenenlerin değiştiği 21. yüzyılda eğitimciler olarak ders içeriklerini farklılaştırmak, dijital çağda yeni trendleri yakalayıp öğrenenleri bu yolculuğa çekmek ve aktif olarak rol aldıkları süreç boyunca kalıcı öğrenmelerini sağlamak için oyunlaştırmanın ne olduğu, nasıl uygulandığı, yapay zekanın desteğiyle hangi alanlara entegre olduğu ve kurgunun nelere dikkat edilerek yapılması gerektiği hakkında paylaşımlar yapılacaktır. Oyunlaştırma örneklerinden ve kullanılabilecek yapay zekâ araçları örneklerinden de bahsedilecektir.
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Ezgi KETECİ
İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü lisans mezunudur. Yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Kimya Öğretmenliği bölümünde STEM Uygulamaları üzerine tamamlamıştır. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Bölümü doktora öğrencisidir ve yapay zekada oyunlaştırma üzerine tezini yazmaktadır. 17 yıldır eğitim dünyasında anaokulundan üniversiteye kadar tüm farklı kademe ve yapılarda çalışmıştır. Web 2.0 araçları, oyunlaştırma, öğretim tasarımı, STEM Eğitimi, diksiyon ve etkili iletişim gibi alanlarda uzman olan ve bu alanlarda yetişkin eğitimleri veren eğitmen, Harvard Üniversitesi Öğrenme Liderliği, Macquarie Üniversitesi AI Education, Michigan Üniversitesi Oyun Tabanlı Öğrenme ve Oyunlaştırma, Maryland Üniversitesi Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi gibi eğitim programlarına katılmıştır. Uzun yıllar boyu edindiği özel okulda öğretmenlik, yöneticilik gibi tecrübelerin ardından şu an Bilişim Garajı şirketinde satış yöneticisi olarak görev yapmaktadır.
Anyone interested-teachers, instructors, administrators, and others curious-can join to explore how AI technology can be integrated into language education to enrich teaching and learning processes, as well as how lessons can be designed using this technology.
In Which Lesson Context Was the Presentation Created: Language Teaching
Content of the Presentation: In this workshop, where we will explore the use of AI technology in language education, we will seek answers to the following questions:
Who is this workshop for?
This workshop is open to everyone working in the education sector, including teachers, school administrators, educators, and educational technology specialists.Requirements/Preparations for Attending the Presentation:
Bringing a laptop to the workshop is recommended, but not obligatory.
Presentation Duration: 60 minutes
Presentation Capacity: Participation is limited to a maximum of 24 people.
Presenter: Nihal OZDEMİR (Başkent University)
Nihal Ozdemir is an English instructor with a master’s degree in Educational Technology, currently pursuing a Ph.D. in English Language Education at Bahçeşehir University. She holds a Blended Learning Certificate from The Consultants-E, the Cambridge Train the Trainer Certificate, and the Microsoft Learning Technologies Trainer Certificate.
She completed her undergraduate degree in English Language Teaching. Her first teaching experience was as a Comenius English Language Assistant in Italy, where she taught English in kindergartens and primary schools. Since 2010, she has been teaching English at university preparatory schools. She previously served as the Coordinator of the Teacher Professional Development Unit at Medipol University’s School of Languages. Currently, she teaches at Başkent University’s English Preparatory School.
Nihal has participated in various national and international conferences, both as a presenter and attendee. Her professional interests include integrating learning technologies for pedagogical purposes, teacher training, differentiated instruction and lesson delivery, collaborative learning, and multimedia design in education. She has two publications on AI integration currently under editorial review, which will soon be published in academic journals.
Merve Koçoğlu, eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde tamamlamıştır. Kariyerine teknoloji ve eğitim alanlarında uzmanlaşarak başlamış, Türkiye'nin dijital eğitim dönüşümüne katkı sağlayacak projelerde görev almıştır. T3 Vakfı bünyesinde teknoloji ve eğitim projelerinin hayata geçirilmesine destek olmuş ve gençlere yönelik teknolojiye erişim ve beceri geliştirme faaliyetlerini desteklemiştir.
Koçoğlu, özellikle dijital eğitim materyalleri ve STEM eğitimi alanında çalışmalar yaparak gençlerin bilim ve teknolojiye olan ilgisini artırmayı hedeflemiştir. TEKNOFEST gibi etkinliklerin organizasyonunda yer alarak gençlerin teknolojiye olan ilgisini güçlendirmeyi amaçlamış, bu alanda eğitimciler ve uzmanlarla iş birliği içinde projeler yürütmüştür.
Ayrıca, yerli teknoloji projelerinin geliştirilmesi ve dijital becerilerin yaygınlaştırılması adına çeşitli yenilikçi uygulamaları hayata geçirmiştir. Koçoğlu, Türkiye’nin teknoloji alanındaki dışa bağımlılığını azaltma hedefi doğrultusunda stratejik çalışmalarda bulunmakta, genç yeteneklerin yetiştirilmesi ve desteklenmesi konularında aktif bir rol üstlenmektedir.
Hakkı Alkan, Çukurova Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu olup, teknoloji dünyasında önemli bir figür olarak tanınmaktadır. ShiftDelete.Net'in kurucusu olan Alkan, Türkiye’nin en büyük teknoloji platformlarından birini hayata geçirerek teknoloji haberleri, incelemeler ve güncel gelişmelerle geniş bir kitleye hitap etmektedir. Teknoloji alanında kullanıcı dostu içerikler üreterek, teknolojiye ilgi duyan herkesin kolayca bilgiye erişmesini sağlamıştır.
Alkan, teknoloji sektöründe yenilikleri takip ederek, hem profesyonellere hem de teknoloji meraklılarına yönelik içerikler sunmuştur. ShiftDelete.Net ile teknoloji konusunda objektif ve bilgilendirici içerikler üreten Alkan, teknoloji ekosisteminin Türkiye’deki gelişimine önemli katkılarda bulunmuştur.
Ayrıca, sosyal medya ve dijital platformlar aracılığıyla geniş bir kitleye ulaşarak, teknoloji trendlerini ve inovatif gelişmeleri herkesin anlayabileceği şekilde açıklamaktadır. Hakkı Alkan, teknolojiye olan ilgisini toplumun her kesimine yayarak, dijital farkındalığı artırmayı hedeflemektedir.
Alp Köksal, Boğaziçi Üniversitesi’nden lisans derecesini tamamlamış, ardından Stanford Üniversitesi’nde yüksek lisans yapmıştır. Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve teknoloji destekli öğrenmeyi yaygınlaştırmak amacıyla çalışmalarda bulunmuştur. Khan Academy Türkiye Direktörü olarak, binlerce öğrencinin ücretsiz ve kaliteli eğitime erişimini sağlamıştır.
Köksal, Türkiye’de eğitimde dijitalleşmenin önünü açan projeleri yönetmiş ve Khan Academy’nin Türkiye’de geniş bir kitleye ulaşmasına katkıda bulunmuştur. Eğitimin demokratikleşmesi ve her çocuğun eşit şartlarda bilgiye erişebilmesi için dijital kaynakların artırılması üzerinde çalışmaktadır.
Ayrıca, Türkiye’nin dört bir yanındaki okullara ve eğitim kurumlarına dijital eğitim platformlarını entegre etmek ve öğretmenlerin bu araçları etkin bir şekilde kullanabilmesini sağlamak için eğitimler düzenlemektedir. Köksal, eğitimde fırsat eşitliği misyonunu sürdürerek, daha fazla öğrencinin teknoloji destekli öğrenmeye erişmesine olanak tanımaktadır.
Işıl Boy Ergül, Boğaziçi Üniversitesi’nde lisans eğitimini tamamlamış ve eğitim teknolojileri alanında uzmanlaşmıştır. Türkiye’de eğitimde teknoloji entegrasyonunu sağlamak ve dijital okuryazarlığı artırmak için birçok proje yürütmüştür. Eğitim teknolojilerinin yaygınlaştırılması ve öğretmenlerin bu alanda bilinçlendirilmesi amacıyla çeşitli eğitim programları ve seminerler düzenlemiştir.
Kariyerinin büyük bir bölümünü dijital öğrenme çözümlerinin geliştirilmesine adayan Ergül, özellikle öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmeyi amaçlayan projelerde aktif rol almıştır. Çeşitli eğitim kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yaparak, dijital araçların eğitimde etkin kullanımı üzerine çalışmalar gerçekleştirmiştir.
Ergül, aynı zamanda uluslararası projelerde de yer alarak, Türkiye’nin eğitim teknolojileri alanında global bir oyuncu haline gelmesi için çalışmalar yürütmüştür. Eğitimde fırsat eşitliği yaratmak için dijital platformları desteklemekte ve öğrenci odaklı çözümler üretmektedir.
Mehmet Fatih Kacır, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Üniversite yıllarından itibaren teknoloji girişimciliğiyle ilgilenmiş, Türkiye’nin dijital dönüşümüne ve yerli teknoloji üretimine önemli katkılarda bulunmuştur. 2018’de Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı olarak atanmış, bu görevde Milli Teknoloji Hamlesi’ni desteklemiştir.
Savunma sanayii, yapay zeka, ileri teknoloji üretimi ve Ar-Ge projelerinde etkin rol oynamıştır. Kacır, gençlerin teknolojiye olan ilgisini artırmak amacıyla TEKNOFEST’in düzenlenmesine katkıda bulunmuş, Türkiye’nin teknoloji alanında dışa bağımlılığını azaltma hedefi doğrultusunda çalışmalar yapmıştır.
Mehmet Fatih Kacır, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ve sanayi politikalarının geliştirilmesinde stratejik kararlar alınmasına öncülük etmiş, kamu ve özel sektör arasındaki iş birliğini güçlendirmiştir. Girişimcilik ekosistemini desteklemek için çeşitli projelere imza atan Kacır, yerli üretim ve teknoloji girişimlerinin yaygınlaştırılması adına birçok inovatif uygulamayı hayata geçirmiştir. Akademik ve profesyonel kariyeri boyunca Türkiye'nin global teknoloji rekabetinde daha güçlü bir konuma gelmesini hedefleyen Kacır, genç yeteneklerin yetiştirilmesi ve desteklenmesi konusunda da önemli çalışmalar yürütmektedir.
STEM eğitiminde yapay zeka uygulamalarının kullanılmasının ele alınacağı bu atölyeye, öğrenme ortamlarına STEM eğitimini ve yapay zeka uygulamalarını dahil etmek isteyen öğretmen, eğitmen, yönetici ve ilgi duyan herkes katılabilir.
Sunum Hangi Ders Bağlamında Kurgulandı: Genel
Sunum İçeriği: STEM eğitimde yapay zekâ uygulamalarının kullanımının anlatılacağı bu atölye kapsamında şu sorulara cevap arayacağız:
Bu Atölyeye Kimleri Bekliyoruz?
Bu atölyeye, öğretmenler, okul yöneticileri, eğitimciler ve eğitim teknolojisi uzmanları gibi eğitim sektöründe çalışan herkes katılabilir.
Sunuma Katılmak İçin Gerekli Hususlar/Öncesinde Yapılması Gerekenler: Ön hazırlık gerekmemektedir.
Sunum Süresi: 60 dakika
Sunum Kontenjanı: Katılım maksimum 24 kişiyle sınırlıdır.
Sunum Sunucusu: Dr. Büşra EROĞLU ÇOBAN
Dr. Büşra Eroğlu Çoban, 1992 yılında Trabzon'da doğdu. 2013 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 2018 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalında “Ortaokul Öğrencilerine Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: ‘Güneş Sistemi Ve Ötesi: Uzay Bilmecesi’ ünitesi örneği” başlıklı teziyle yüksek lisansını tamamlamıştır. 2024 yılında Trabzon Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalında, “Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı, Bilimsel Yaratıcılık ve Mühendislik Becerilerinin Değerlendirilmesinde STEM Uygulamalarının Kullanımı” başlıklı doktora tezini tamamlayarak mezun olmuştur.
Fen bilgisi eğitimi ile ilgili farklı konu ve alanlarda makaleleri ve kitap bölümleri bulunan araştırmacı, ulusal ve uluslararası birçok kongrede bildiriler sunmuştur. 7 yıldır birçok özel okulda Fen Bilgisi Öğretmeni olarak çalışan Büşra Eroğlu Çoban öğretmenlik mesleğine devam etmektedir.